Maaşın zamanında ödenmemesi pek çok işçinin karşılaştığı sorunlardan bir tanesidir. Her ay düzenli olarak yatırılması gereken ücretin zamanında yatmaması sorumlulukları ve borçları olan kimseler için problem yaratmaktadır.

Normal durumlarda işverenin maaşı gününde yatırması gerekmektedir. Yalnızca doğal afet tarzı durumlarda geç yatırma hakkına sahiptir. Bu gibi durumlarda bile 20 günün aşkın bir geciktirme yapılamaz. Maaşın gecikmesi veya tamamen ödenmemesi durumda işçinin yapması gereken şeyler bulunmaktadır.

Bunların başında işverene dava açmak gelmektedir. Bir avukat yardımı ile tüm hakların alınabilmesi mümkündür. Bu sebeple her işçi hakkını mutlaka aramalıdır.

İşçi Hakları

Maaşın ödenmemesi gibi durumlarda işçinin haklarını bilmesi ve ona göre davranması gerekmektedir.

İşçinin bilmesi gereken haklar şunlardır;

Bu gibi durumlarda mahkemeler çoğunlukla işçinin yanındadır. Bu sebeple her işçi haklarını bilmeli ve ona göre önlem almalıdır.

Nereye Başvurulmalıdır?

Maaş geciktiren iş verenini şikayet etmek isteyen bir işçi ilk olarak İş Kurumu İl Müdürlüklerine başvuruda bulunmalıdır. Daha sonra bir avukat tutulmalı ve hak edilen maaş için mahkemeye başvurulmalıdır. Bu gibi durumlarda işçi kesiminin haklı görüldüğü bilinen bir gerçektir. Bu sayede maaşını ve faizini alan pek çok işçi bulunmaktadır.

Maaşında Devamlı Olarak Gecikme Yaşayanlar Ne Yapmalı?

Maaşın devamlı olarak gecikmesi durumunda işçinin yapması gereken ilk şey bir avukattan yardım almak olmalıdır. İş Kanunun 24. maddesinde bu gibi durumların işçinin lehine olduğu belirtilmiştir. Kısacası işçi dava açması halinde hem kalan ücretini hem de tazminatını rahatlıkla alabilmektedir.

Mahkeme Sonrası Ücretin Alınması Süreci

Bu gibi problemler yaşayan işçilerin kafasındaki en büyük soru işareti mahkeme sonrası ücretin ne kadar sürede alındığıdır. Bu noktada davanın ne kadar süreceği detayı son derece önemlidir. Davanın hızlı bir şekilde tamamlanması durumunda işverene belli bir süre tanınmaktadır.

Bu süre içerisinde hem kalan maaşın hem de tazminatın ödenmesi beklenmektedir. Ödenmemesi durumunda iş icraya kadar gidebilmektedir. Kısacası ücretin ödenmesi hem işverene hem de dava sürecinin uzunluğuna bağlıdır. Sorunsuz geçen bir dava sonra ücretin hemen alınması mümkün olacaktır.